כל עסק הוא עולם ומלואו עם שירותים שונים, מוצרים נפרדים וצרכים אחרים לגמרי מבחינת קהל היעד והלקוחות. עם זאת, יש גם מאפיינים שמשותפים לכל בעלי העסקים ובהם הצורך בהפעלת מענה אנושי. באמצעות מענה אנושי מן הסוג הזה ניתן לרכז את כל הדרישות תחת קורת גג אחת ואף לספק תשובות לשאלות נפוצות. כמו כן, מענה אנושי מסייע בשירות לקוחות כללי ומגלם בתוכו גם אופציה של תמיכה טכנית בכל מקרה של תקלה או בעיה.
העסקים זקוקים לסוגים שונים של מענה אנושי על מנת שהלקוחות שלהם ירגישו שיש להם אל מי לפנות. כמו כן, מענה אנושי אחד הוא לעיתים כל מה שמפריד בין הצלחה וכישלון עבור בעלי עסקים בעידן המודרני. בגלל שהתחרות כל כך גדולה והיא מתקיימת בין בעלי עסקים בכל רחבי העולם, חשוב להישאר עם אצבע על הדופק ולדעת כל הזמן מה הלקוחות רוצים ומה חשוב להם.
מה היתרונות של מענה אנושי לעומת מענה ממוחשב?
הטעות הנפוצה גורסת שכל סוג של מענה יכול להתאים לצרכים של בעלי עסקים. אבל בפועל, מענה ממוחשב לדוגמא עלול לגרום יותר נזק מאשר תועלת. הסיבה לכך היא שכאשר לקוחות קיימים או אנשים שמתעניינים במוצר או בשירות יוצרים קשר עם בית עסק ובצד השני עונה להם תוכנה ממוחשבת – יהיה קשה מאוד לתקן את הרושם הראשוני.
עם מענה אנושי אין בעיה כזו. כל נציג של מענה אנושי עובר הסמכה, הכשרה והדרכה ולכן הוא יודע איזה תשובות לענות ובעיקר כיצד לעשות את זה. כאשר לקוחות מקבלים מענה אנושי ולא ממוחשב או אוטומטי, הם יודעים להעריך זאת ויש סיכוי גבוה יותר לשמור עליהם בתור לקוחות מרוצים ושמחים.